dag 2 - Reisverslag uit Luanda, Angola van Eva Oliehoek - WaarBenJij.nu dag 2 - Reisverslag uit Luanda, Angola van Eva Oliehoek - WaarBenJij.nu

dag 2

Blijf op de hoogte en volg Eva

13 Oktober 2015 | Angola, Luanda

Dag 2

Om 6.00u was ik wakker na elf uur slapen. Ik was echt kapot! Om 8.00u stond Miguel zijn vader voor de deur om alvast wat koffers op te halen. Gaan douchen met helaas koud water en erna wederom lekker ontbeten en gekletst met Herman en Elisa. Elisa was nog uitgegaan die avond ervoor met haar nichtje en was erg enthousiast over alle dans moves die zij heeft gezien. Vandaag is de dag van verhuizen. Koffers inpakken, uitchecken en richting het huis van Hun vader. Cheriff was daar en die reed mee naar ons nieuwe onderkomen in Viana. Onderweg een opstopping bij het gedeelte waar veel op straat wordt verkocht, tevens zagen we hier wat rook onder onze motorkap vandaan komen.. Nou van de linkerkant van de weg proberen naar de rechterkant te komen en bij een benzinepomp te stoppen. Best een opgave met desnoods vragen of je ertussen mag. Vader gebeld maar niks aan de hand dus weer verder. De afstand is niet lang maar de tijd van reizen wel. Wij kwamen aan in een soort nieuwbouw wijk met duidelijk een rustiger straatbeeld, geen vuilnis maar wel nog onwijze gaten in de weg.
Hele mooie gele huizen met allemaal een chique hek of tuintje voor de deur.
Wij kwamen aan en werden ontvangen door familie van. Ik geloof dat dit het huis voor (stief) oma is maar ook voor andere leden en gasten. Met als overburen trouwens Chinezen.
Het huis was inderdaad nog niet af maar echt heel mooi en groot!
Er is keihard gewerkt om dit voor ons af te krijgen!
Miguel en ik hebben een eigen slaapkamer en luxe badkamer met airco tv en in een frisse groene kleur. Een moderne keuken en een zwembad in aanbouw.
Niet veel later kwam Miguel zijn vader aan met zijn achterbak vol met boodschappen. Dus de koelkast en vriezer helemaal gevuld!
Echt te gek gewoon maar ja. Wij dachten lekker bbq en hier. Maar we gingen met zijn allen uit eten!
Een restaurant waar buiten of binnen gegeten kon worden,
Wij dachten lekker buiten, leek meer sfeer.
Helaas wel 10000 vliegen! Pff het eten was hierdoor wat chaotisch omdat je constant aan het zwaaien bent. Ze vragen ook eerst wat te eten erna tussendoor ergens wat te drinken,
Sommige kregen al eten erna ik maar zonder drinken bijv. Niet zo systematisch maar ach wij zijn dan ook eigenlijk wel veel gewend aan onze vaste wijzen.
Ik had lekker gegrilde kippetjes met friet en de salade werd afgeraden vanwege het water waar het
In gewassen wordt. Flesje wijn erbij want een los glas kan je niet bestellen.
Miguel had een mega vis. In dit restaurant zaten eigenlijk veel Portugezen ook, dus ik werd niet meer zo aangestaard, hoewel ze toch wel zien dat je echt Europees bent.
Gezellig getafeld en erna terug naar het huis.
Helaas geen elektriciteit wat hier best normaal is maar na een uurtje ging de aggregaat gelukkig weer aan en hadden wij weer licht en water.

De oudste broer van Miguel en Elisa was hier al aanwezig en kreeg dus als verrassing zijn broertje en zusje te zien. Het gaat allemaal wat statisch maar zeker blij verrast!
De rest van de avond gechilld en wat gedronken. Oma blijkt hier wel in huis te slapen :/ hihi dat hadden we niet gedacht maar goed.. Er wordt al zo goed voor ons gezorgd!
Er stond alweer eten op het fornuis klaar maar nee ik zit goed. Het voelt om 20.00u al als 22u en tijd om te slapen eigenlijk..

Rustig avondje, morgen wat papierwerk regelen en uitgenodigd bij de oudste broer.