Dag van vertrek en aankomst Luanda - Reisverslag uit Maianga, Angola van Eva Oliehoek - WaarBenJij.nu Dag van vertrek en aankomst Luanda - Reisverslag uit Maianga, Angola van Eva Oliehoek - WaarBenJij.nu

Dag van vertrek en aankomst Luanda

Blijf op de hoogte en volg Eva

10 Oktober 2015 | Angola, Maianga

Dag van vertrek en aankomst Luanda.

Zoals verwacht ietsje later opgestaan, even lekker ontbijten, broodjes maken voor onderweg en het huis spik en span maken. Het huis is klaar voor bezichtigingen tussendoor dus de link mag weer gedeeld worden ;)
Met 3 grote koffers, 2 handbagage koffertjes en 2 rugtassen ging ik uiteindelijk toch een beetje twijfelen of dit wel in mijn kleine Fiat 500 zou passen. Maar de achterbanken naar voren en het pasten allemaal net aan!
Nog even langs de stad voor wat hangslotjes voor aan de koffer en off we go!
Op naar Dusseldorf.
De rit ging eigenlijk best wel snel er werden nog wat codes afgesproken voor als er 'gevaar' zou dreigen en met lekkere kizomba liedjes waren we in 2.15u op de AirPort. De meeste verre parkeerplaats gevonden en vanaf daar ging een shuttle busje die ons binnen 5 min bij de vertrekhal bracht.
Koffers gedropt die tot mijn verbazing niet te zwaar waren! Ik heb echt een mega koffer gekocht die tot mijn heup zowat komt maar die is zo licht van zichzelf dus ideaal!
Amerikaanse dollars gehaald bij een wisselkantoor. Je kan in Angola betalen met dollars of kwanza's. Maar het is qua koers het beste om zoveel mogelijk cash mee te nemen, dus dat hebben we maar gedaan.
Richting de gate nog een fles
Bacardi gekocht en een fles rode wijn voor Miguel zijn vader.
Nog even een drankje doen.. Miguel een Large beer en ik zag dat een wijn flesje €7,50 was dus ik dacht ik vraag naar een Radler of lemon beer. Ja hoor tuurlijk geen probleem. Gewoon een flesje fanta in een groot glas en rest bijvullen met bier, ja zo kan het natuurlijk ook! :) Nou ben ik geen echte bier fan dus helaas de helft laten staan.

We hadden een kleine vertraging van 30 min maar dat kwam ons eigenlijk niet zo slecht uit.
Rond 18.40u richting Londen. Hier dus wel even vaart maken voor de volgende vlucht. We kwamen precies tijdens boarding tijd bij de gate aan dus dat was een perfecte timing!

In het vliegtuig lekker de chill modus ingenomen met een fleece dekentje, wit wijntje en Magic Mike XXL op het scherm! Toppie!
Rond 22.30 ons avondmaaltje gekregen: kip piri piri. Nou die was echt wel piri. Maar ik moet zeggen goed te doen voor vliegtuig voedsel!
Filmpje afkijken en erna aan dit verslag begonnen met Ed Sheeran door de speakers.
Miguel zit naast mij geloof het of niet maar een boek te lezen! Heb ik hem nog nooit mee gezien maar het leek mij een goed idee, ook gewoon voor nog meer Nederlandse kennis.
Ik heb het boek Vijftig tinten grijs meegegeven :D :p
Na de eerste zin vraagt hij al "Wie is Kate!" Ja dan moet je verder lezen Miggie hihi.
Nou ben benieuwd..
Ik ga zo lekker een tukkie doen en na aankomst wat meer typen.

Paar uur later...
Na een hobbelige vlucht goed geland.
De warmte komt je gelijk tegemoet maar wel met wat miezer.
Als eerste bij binnenkomst je gele koorts enting laten zien.
Vervolgens zijn er 3 rijen. 1 voor angolese, 1 voor internationaal en 1 voor Portugezen. Miguel ging zijn rij in ik de mijne. Het leek vlot te gaan tot er dus weer een vlucht was geland en de rij met Angolezen weer voor mag en tevens een rij met moeder en kind erbij. Drie kwartier later was ik er eindelijk door en stond Miguel een tikkie bezorgd al klaar met de koffers.
Miguel zijn broertje stond helaas niet klaar maar gelukkig zagen we zijn vader in een grote witte landrover. Even zijn huis geshowd van de buitenkant en zijn andere auto's. De buurt ziet er echt verlaten en krottig uit. De vrouwtjes zitten al op de stoep hun eten te bereiden of lopen met grote dozen op hun hoofd, er snuffelen wat honden her en der rond en de schoenen poetsers zitten al klaar. De stad ontwaakt. Volgens mij zijn de huizen van buiten vervallen maar van binnen weer netter en allemaal met de grootste auto's voor de deur. Het huisje dat klaar zou staan is nog
Niet af? Dus Miguel zijn vader heeft een hotel voor ons geregeld.
Ook prima, we horen wel wannee wij verhuizen.
We hebben een andere dikke auto van zijn vader opgehaald zodat wij zelf de hort op kunnen met Herman en Elisa(zusje van Miguel) en baby Louam. Hier gelijk de vriendin van Miguel zijn vader ontmoet (moeder van Helba) en haar moeder.
Nu even een tukkie en erna ontbijten in het hotel.
Benieuwd wat de dag gaat brengen..:)

Ciaooo





  • 10 Oktober 2015 - 09:33

    Petra:

    Goed verslag, ik zie de beelden voor me. Vooral het straatbeeld. Fijn om jullie stem gehoord te hebben.
    Ja wat zal de dag brengen.

  • 10 Oktober 2015 - 09:40

    Marieke:

    Leest lekker weg Eef! Fijn dat reis zo soepel ging! Veel plezier X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Angola, Maianga

Angola

Op familiebezoek voor Miguel en tegelijk genieten van een welverdiende vakantie!

Recente Reisverslagen:

07 November 2015

dag27

06 November 2015

dag 26

06 November 2015

dag 26

05 November 2015

dia 24-25

03 November 2015

dag 22-23
Eva

Actief sinds 04 Okt. 2015
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 9207

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2015 - 07 November 2015

Angola

Landen bezocht: