dag 26 - Reisverslag uit Viana, Brazilië van Eva Oliehoek - WaarBenJij.nu dag 26 - Reisverslag uit Viana, Brazilië van Eva Oliehoek - WaarBenJij.nu

dag 26

Blijf op de hoogte en volg Eva

06 November 2015 | Brazilië, Viana

Dia 26
Ik had de wekker om half 6 gezet want vandaag wilden wij nog naar het National Parc. Op zich maar 70 km maar met de drukte overal duurt het wel een tijdje. Aangezien we half 1 pas gingen slapen nog een uurtje door gesnoozed en half 7 stapte ik uit bed om klaar te maken. Miguel deed er nog iets langer over en uiteindelijk half 8 vertrokken. Iedereen is dan al lang en breed op pad dus voor we echt bij de juiste route waren ben je al zo bijna een uur verder.
Dezelfde tocht langs het museum van de slavernij, steeds rustiger en de zee in de verte aan de rechterkant. In het begin nog veel dor en droog gebied maar langzaam aan wordt het steeds groener. Onderweg nog van wat bergen en kliffen foto's gemaakt en doorgereden. Soort douane. En weer over de grote brug over Rio Kwanza. Waar vorige keer zoveel aapjes waren was nu helemaal geen een aap te bespeuren. Zo km verder naar links was de ingang van het National Parc Quissama. Zeer verlaten entree en met 1 man personeel die een prijslijst gaf. 4000 pp en 2000 voor de auto en later ws nog eens 4000 pp voor safari of heelll misschien mogelijk dat je met je eigen auto kan maar dat moesten ze daar bekijken..
70-80€ voor een Parc hadden wij niet over aangezien we al hadden gehoord dat er weinig dieren meer waren na de oorlog en Zuid Afrika heeft er veel opgehaald.
Helaas pindakaas dan de toch maar weer terug. Nog een weggetje afgeslagen naar
Links lange zand hobbel weg met aan t einde bij het strand een restaurant met zwembad terras etc maar gewoon helemaal verwaarloosd en slecht onderhouden. Ondanks de mooie locatie nodigde het niet uit om uit te stappen. Zonde.. Een zelfde soort weg aan de overkant ingegaan waar mooie foto's op het bord staan. Golfbaan met veel palmbomen lag er allemaal prachtig bij.. Veel betonnen huisjes nog in de maak na een lang stuk verder kwam je pas hij een restaurant en receptie.. Deze lag tegen de rivier aan. Ook super mooie locatie, duur ingericht restaurant maar echt geen kip te vinden. Even navraag in het weekend kan je er golfen en paardrijden! Wist ik dat maar eerder..
Weer verder terug richting Luanda. Even langs de kledingmaker gegaan (die vorige week dinsdag klaar zou zijn) nou nog niet klaar m'n broekje gepast en de pijpen waren tot m'n knieën ofZo dus aangegeven hoe kort die moest.. M'n jurk was voor de helft ofZo pas klaar want daar was ook nog een vraag over.. Ze hebben ons nummer ipv bellen wachten ze gewoon tot je een keer langs komt.. Miguel z'n blousjes mochten ook nog een tik strakker dus morgen terug komen..
Vanaf daar ben je eind van de middag zeker 1.5-2u kwijt om in Viana te komen. (Ook aangegeven dat we vanuit Viana moesten komen).
Ernaast naar een pedicure en manicure gegaan voor ongeveer een tientje. Soort van professioneel met een voetenbadje met badzout waar water vanuit een waterkoker werd gegoten. Ondertussen de nagels netjes gedaan met cremetjes en soort haakje om randjes te verwijderen. Hierna eelt verwijderen van de voeten, die had ik nauwelijks dus snel klaar, wel een brandwond op m'n voet aan de zijkant omdat ze echt na t vijlen met n keiharde spons gingen schrobben. Nagels nagekeken en gewiekt, korte massage en erna lakken. Miguel z'n voeten vergde wat meer werk en mijn meneer deed met m'n voet alsof t een telefoon was aan z'n oor zo schoon haha.
Thuis gewoon wat restjes uit de koelkast gegeten en verder gechilld. Het tv abonnement is afgelopen dus lekker lezen en ik ben op tijd aan liggen en Miguel tijdje met een vriend wat gedronken die langs was gekomen.