dag 10 en 11 - Reisverslag uit Viana, Brazilië van Eva Oliehoek - WaarBenJij.nu dag 10 en 11 - Reisverslag uit Viana, Brazilië van Eva Oliehoek - WaarBenJij.nu

dag 10 en 11

Blijf op de hoogte en volg Eva

21 Oktober 2015 | Brazilië, Viana

Dag 10

Eigenlijk rustig dagje meer thuis vandaag. Ik heb wat gesport maar dat is echt bloedheet. Verder in de zon boekje en gelezen en in de middag met Miguel naar het
Plaatsje Catete gereden om daar te eten. Een soort locale weg restaurantjes waar de pannetjes voor de deur op het vuur staan. Fufu met vlees of vis op het menu. Nou doe maar een keer vlees dan. Groot stuk bot met een homp eraan en een soort stuk huid leek het wel met zwarte spikkels en ik zag een haar :/
Nou de saus was lekker en bepaalde vlees stukjes was gewoon soort draadjes vlees.. Maar m'n eetlust was een beetje verdwenen doordat ik niet wist wat ik nou eigenlijk precies aan het eten was. Rode wijn erbij en weer een cd gekocht bij een verkoper die langs kwam,
Deze keer maar eens een afrohouse cd'tje.
Erna weer naar huis gegaan. En niet veel meer gedaan, ik was ook eigenlijk misselijk al vanaf de rit naar huis. Nog wel n broodje gegeten en een drankje gedaan maar ik ging redelijk vroeg liggen.
In de nacht inderdaad kotsen geblazen.. Deed echt pijn aan m'n strot, tot het leeg was met t gal aan toe. Miguel gelukkig beter dus die mocht mij nu helpen.



Dag 11 - dinsdag
Rond 9 opgestaan zodat we 10u weg konden. Ik had droog brood met melk gegeten want m'n maag was nog wat van streek. We gingen naar het werk van Miguel z'n vader om hem op te halen. Rond half 12 daar aangekomen en met 2 auto's verder. Ik sliep veel want met die hobbels en misselijk is echt geen pretje. Eerst gingen we naar een mevrouw die heel veel Afrikaanse stoffen verkocht. Elisa had flink ingeslagen voor de dansschool en we mochten er allemaal een uitkiezen van z'n vader. Hiermee gaan we dan naar een soort atelier waar je kan aanwijzen wat voor model je wilt hebben en dat wordt dan op maat gemaakt.
Erna gaan lunchen met z'n allen. Onderweg al de bestelling doorgegeven want de rit erheen duurde weer even en Tepa (vader) die moest toch nog terug naar z'n werk ook.
Ik nam kip en de rest vis.
Hierna het internet gekregen en plannen gemaakt voor de komende dagen. Op de terugweg even bij een supermarkt gestopt. Elisa en Herman gingen naar binnen en kwamen wat jongetjes tegen die aan het dansen waren en vroegen aan hun of zij koekjes wilden kopen. Dus wij antwoorden met alleen als jullie voor ons gaan dansen. Dus buiten bij de auto ging 1 jongetje met Elisa en nog een ander na aandringen ook met mij. Er kwamen steeds meer kindjes kijken en ook allemaal meisjes met school uniform, bestaat hier uit een witte doktersjas. Ik kon het maar moeilijk volgen de echte traditionele Semba en amper geleid haha maar we hebben wel gelachen. Toen nog een stukje afrohouse en toen kwam de bewaker met een knuppel de kindjes weg jagen omdat we een parkeerplek bezet hielden! Pff er waren nog 20 plekken ofZo maar goed hij moest zeuren. Wij snel wat geld aan de jongetjes gegeven en naar huis gegaan.
Woensdag nog een dagje hier dan ga ik met Miguel naar het eiland lekker beetje chillen. En donderdag heell vroeg willen wij naar de provincie Kwanza Norte en naar het geboortedorp nog wat familie opzoeken. Heerlijk even de stad hier uit en meer natuur in. Rond zaterdag terug want we willen wel nog wat echte Angolese feestjes meepakken.

Ciaooo






  • 23 Oktober 2015 - 00:00

    Petra:

    Gezellig swingend verhaal. Fijn om er even tussenuit te knijpen naar een overheerlijk eiland. Ik ben benieuwd. Eerst je maag op orde krijgen. Hier alles oké en onder controle. Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Viana

Angola

Op familiebezoek voor Miguel en tegelijk genieten van een welverdiende vakantie!

Recente Reisverslagen:

07 November 2015

dag27

06 November 2015

dag 26

06 November 2015

dag 26

05 November 2015

dia 24-25

03 November 2015

dag 22-23
Eva

Actief sinds 04 Okt. 2015
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 9132

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2015 - 07 November 2015

Angola

Landen bezocht: