dag 6 - Reisverslag uit Viana, Brazilië van Eva Oliehoek - WaarBenJij.nu dag 6 - Reisverslag uit Viana, Brazilië van Eva Oliehoek - WaarBenJij.nu

dag 6

Blijf op de hoogte en volg Eva

20 Oktober 2015 | Brazilië, Viana

Dag 6

Vroeg in de ochtend ging Miguel met zijn zusje haar id ophalen. Gelukkig verliep dit aardig vlot en waren zij rond 11u alweer terug. In de tussentijd stond er weer een klusmannetje voor de deur maar Herman en ik hadden geen idee waarvoor. Na wat rondbellem
Bleek het te zijn voor een kast in elkaar zetten... Oke..
Dat was voor mijn kamer. Zonder beschrijving werd dit gedaan en uiteindelijk zonder schuif deuren want de rolletjes waren kapot (of verkeerd geïnstalleerd) ieder geval, wij kunnen niet uit huis als
Er hier werkers aanwezig zijn. De schoonmaakster was er ook weer voor dingen als afwas en dweilen ja dat kunnen wij zelf ook wel maar het werkt zo hier. Wat mensen aan werk helpen..
Ik ben met Elisa een beetje gaan sporten en in de wijk rond gaan rennen. In het begin werd dit nog niet zo goedgekeurd door Miguel maar de wijk is rustig dus het kon gewoon.
Het was wel echt plakkerig weer dus snel zweten geblazen, de mensen in de buurt keken wel een beetje raar maar niks aan de hand verder.
Ik heb een boek gelezen en een vriend van Miguel kwam ons ophalen. We gingen wat vlees halen. Eerst bij een soort luxe restaurant met een buffet waarbij wat je pakt gewoon wordt afgemeten dus rijst vlees salade alles kan je pakken maar het gaat op gewicht.
Hierna in een echt ghetto wijk nog vlees gehaald en Miguel werd nog een paar cd's aangesmeerd.
Bij de supermarkt nog wat drankjes en weer naar huis. Soort familie avond met wie het hardste kan schreeuwen. Miguel zijn broertje Cheriff was er en 2 neefjes en 1 daarvan met z'n vriendin. Een neefje had gauw opgezocht hoe je in het Nederland kan zeggen jij bent mooi.
Dat kwam eruit als Jijkkk bensss ekttt mooiii! Haha. Er werd nog een beetje gedanst.
Erna nog lange discussies over de problemen in Afrika en Angola. Hier kan uren over gediscussieerd worden en vooral met gemengde culturen.. Ik heb geen idee eigenlijk hoe dit probleem opgelost moet worden als de gemeentes en regering niks er aan doen, corrupte agenten, niet werkende verkeerslichten, geen plek om vuilnis te verwerken..
Zelfs ambulances met sirene komen nauwelijks door de drukte heen omdat volgens Miguel men dan denkt dat zij misbruik maken van hun sirene.. Nou als iedereen zo denkt...
En er wonen in deze hoofdstad meer mensen dan alleen in Nederland met praktisch allemaal hetzelfde gedrag en zelfde werk (handelen langs de straat). Er is gewoon geen werk voor zoveel mensen hier, de basiskennis ontbreekt en kinderen worden niet uit liefde genomen maar handig om meer handen te hebben die mee kunnen werken.

Nu inmiddels half 2 tijd om naar bed te gaan...

Goodnight!!

• 21 Oktober 2015 - 01:23

Petra:

Fijn om weet van je te horen. Heftig en dat zijn moeilijke zaken, waar je niet zomaar verandering in kan brengen.