Dag 1 , die voelde als 2 dagen! - Reisverslag uit Maianga, Angola van Eva Oliehoek - WaarBenJij.nu Dag 1 , die voelde als 2 dagen! - Reisverslag uit Maianga, Angola van Eva Oliehoek - WaarBenJij.nu

Dag 1 , die voelde als 2 dagen!

Blijf op de hoogte en volg Eva

11 Oktober 2015 | Angola, Maianga

Dag 1


Heerlijk ontbeten na maar 1 uurtje slaap. Soort English breakfast: warm, koud, fruit, brood, cake, eieren op 3 manieren, yoghurtjes etc.
Herman en Elisa gingen op bezoek bij een nichtje. Miguel en ik even rondcruisen en wat dingetjes regelen. Als een simkaart knipper en een mannetje langs de weg die onze dollars kan wisselen.
Eerst even langs de oude buurt waar Miguel is opgegroeid. Zijn vrienden stonden langs de weg te klussen aan een auto en waren blij verrast hem te zien!
De rit erheen was toch al een hele cultuur shock, slechte infrastructuur, veel vuilnis, veel mannetjes langs de auto die spullen willen verkopen.

Bij de vrienden aardig lang blijven hangen want er kwam steeds weer een nieuwe bij. Een paar vrouwtjes die op de hoek van de straat zaten , leek ons stiekem in de gaten te houden en lachten mee met de grapjes die gemaakt werden. Ik zat op een kistje ook te observeren wat er allemaal langs kwam.
Volgens mij was een blanke in de buurt wel heel speciaal want zodra iemand de straat inkeek en mij zag werd er zeker nog 2x omgekeken door zowel man als vrouw en kind. Aan de overkant van de straat was een child fund, ik begreep een soort opvang. Een paar jongetjes waren daar hoog in een boom geklommen om over de betonnen muur naar mij hartjes en kusjes te sturen. Een kindje uit de buurt van ik gok rond 2 jaar vond mij zo eng! Die had denk echt nog nooit een blank persoon gezien en barstte in huilen uit zodra die dichterbij getild werd of rende gauw weg. Echt doodsbang! Bizar!

Ik verbaasde mij zeer over wat die vrouwen allemaal op hun hoofd kunnen meedragen, niet normaal! Stel je voor 10 bezems aan elkaar op een hoopje en dat op je hoofd laten balanceren. Of zwanger en 2 grote dozen met eieren, of een bak vol met van die zware wasmiddelen, hele fruitschotels en echt nog veel meer!

Ondertussen al uitgenodigd bij een bruiloft van een albino Angolees, met de vrienden naar een feestje of naar een toeristenplek bij het strand. Ik zie wel allemaal waar ik beland, ze vinden mij leuk zei Miguel alleen jammer dat we niet zo goed kunnen communiceren.
Het vrouwtje op de ene hoek kwam steeds dichterbij en ging zich steeds meer met de mannen bemoeien. Zij leek wel boos maar was gewoon tegen Miguel aan het uitleggen dat hij met mij moest gaan trouwen! :D later met deze dame op de foto gegaan, met haar en mijn telefoon.
Onze auto werd ondertussen gepoetst en de auto waar aan geklust werd, bleef maar staan en er werden biertjes geopend ipv gewerkt.

Uiteindelijk terug gegaan richting hotel langs een hele drukke weg zonder wegbelijning en waar iedereen gewoon maar komt invoegen, links en rechts inhaalt of snel rennend probeer over te steken. Het kruispunt bij ons hotel in de buurt heeft stoplichten maar die staan uit, daar moet je gewoon overal tussendoor pushen want als je 1 iemand voorrang geeft dan sta je daar de rest van de auto's ook voorrang te geven. Op straat kan je echt van alles kopen en regelen. Simkaartke knippen? Ja hoor loop maar even mee om de hoek. Pedicure? Beltegoed? Wisselen? Echt alles kan of wordt geregeld.

Uiteindelijk langs de KFC gegaan en dit in het hotel opgegeten. Mijn ogen vielen in de auto al dicht dus tijd voor een tukkie. Dachten we..
Elisa en Herman waren net terug van het bezoek en moesten nog eten.
We zijn bij hun vaders huis gaan eten, fufu met vis en bonen. (Fufu is bij ons griesmeel maar hier gemaakt van cassave). Champagne erbij en smullen maar!
Erna richting hotel want ik was zo moe!
Buiten is het weekend al duidelijk begonnen, overal uit de tuintjes en autos knalt muziek en is het rumoerig.

Het was denk 19 u (tevens tijd voor een malariapil) toen ik slaap viel. De wekker om 22u maar ik ben gewoon lekker doorgeslapen tot nu 6uur.
Vandaag gaan we verhuizen naar het appartement, alle elektriciteit en water is geregeld dus kijken waar wij nu uitkomen. Ik vrees geen WiFi dus mogelijk regel ik ook een simkaart van hier met internet.

Straks eerst lekker ontbijten en kijken waar de dag mij vandaag weer brengt! :D

Liefs en xxx

  • 11 Oktober 2015 - 08:05

    Leo:

    Leuk verslag Eef, zie het zo allemaal voor me. Probeer toch maar te communiceren anders ben je helemaal van Miguel afhankelijk.

  • 11 Oktober 2015 - 08:14

    Marleen:

    Leuk Eef! Gaaf... Klinkt als een heel andere wereld! Ben nu al benieuwd naar de foto's

  • 11 Oktober 2015 - 08:52

    Petra:

    Nou je hebt weer volop meegemaakte. Dat iemand zo bang van je kan zijn dat is een onvergetelijke ervaring in. Ook dat ze je ook zo aanstaren. Blijf maar lekker zo schrijven. Het leest lekker.
    Gisteren bij laura en piet geklust. Bij jack en jet voetbal gekeken. Vandaag naar Groningen Jan zijn verjaardag vieren.
    Gaan jullie maar nieuwe ervaringen opdoen. Kus.

  • 11 Oktober 2015 - 09:15

    Marry:

    Suuuuuperleuk! Enjoy! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Angola, Maianga

Angola

Op familiebezoek voor Miguel en tegelijk genieten van een welverdiende vakantie!

Recente Reisverslagen:

07 November 2015

dag27

06 November 2015

dag 26

06 November 2015

dag 26

05 November 2015

dia 24-25

03 November 2015

dag 22-23
Eva

Actief sinds 04 Okt. 2015
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 9136

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2015 - 07 November 2015

Angola

Landen bezocht: